Päätin säästää eilisellä Singapore-Kuala Lumpur välisellä matkalla käyttäen Air Asian palveluja hyödykseni. Mainostavat olevansa maailman paras halpalentoyhtiö. Totesin heidän uusien koneiden ja aasialaisen ystävällisen henkilökunnan olevan ainoa asia joka toimii. Muuten matka oli epäjärjestystä ja huono esimerkki logistiikan hoidosta. Koneeseen jonottaminen toimi periaatteella vahvimmat ensin. Perillä Kuala Lumpurissa tullimuodollisuuksiin jonottaminen toimi samalla periaatteella, eikä kukaan puuttunut asiaan missään vaiheessa. Lisäksi myöhästyimme aikataulusta lähes tunnin. Saapuvia matkatavaroita joutui kysymään tiskiltä kun näyttöruuduilta sattumalta puuttui juuri meidän lennon tiedot. Tulivat sitten yhdessä Australian lennon laukkujen kanssa joten hässäkkä hihnan ympärillä oli samaa luokkaa kuin tullimuodollisuuksien jonossa. Vihdoin kokonaisuudessaan tunnin sähläyksen jälkeen pääsin ulos terminaalista etsimään taksia. Koska buukkasin budjettivaihtoehdon, sijaitsivat he kauimpana ja tietysti ilman mitään opastusta. Kysellessä sain ohjeita aina askeleen eteenpäin, mutta lopulta kolmelta eri jonolta kysyttyäni löysin sen mitä etsin.

Suunnittelin vierailevani Master Huang:n temppelissä tuloiltana, mutta Air Asian tahmeiden kenttäpalvelujen ja myöhästyneen lennon vuoksi olin hotellilla reilun tunnin suunniteltua myöhemmin. Tein siis kierroksen tien toisella puolella sijaitsevaan Pavilion ostoskeskukseen joka on sekoitus luksusmyymälöitä ja tavallisia kauppoja. Kiinalaiseen Uuteen Vuoteen valmistaudutaan täälläkin. Koristeita on yllin kyllin ja ihmiset ostavat rihkamaa kassikaupalla.

Pavilion ostoskeskus koristeltuna Uuteen Vuoteen